News of the World Hits Front Pages Almost Everywhere

Written by Pat's Papers | Friday, 8 July 2011 7:31 AM


Rupert Murdoch’s decision to shutter his 168-year-old tabloid News of the World leads both the Washington Post and the New York Times this morning. The Wall Street Journal, another Murdoch-owned publication, doesn’t devote quite as much front-page space to the story, which was widely seen as an extraordinary step to take. The Washington Post calls the scandal the “most dire public-relations debacle of the Australian-turned-American’s storied business career.” (Also notable in coverage—the normally media-obsessed New York Post buries the story on page 29 with a total of about 8 inches of copy.)

Insiders say the decision was made to protect Murdoch’s $12 billion bid to takeover British Sky Television. It also gives Murdoch the opportunity to turn another one of his papers, the Sun, into a seven-day publication, which would “preserve his lucrative share in the Sunday newspaper market while decontaminating the brand by removing its association with The News of the World.”

The Journal says Andy Coulson, a former NOTW editor, who went on to serve as Prime Minister David Cameron’s chief communications strategist was just arrested, a move that shows “how close to home the scandal hits for Mr. Cameron.”

Check out how the story played on British front pages vs. US front pages:

image  image  image image

image  image  image

Share This Story

Tracker Pixel for Entry
 

 

Enter address below to get the morning headlines in your inbox (more details)

Editor's Pick

Did This Man Invent the Selfie?

Did This Man Invent the Selfie?

Lester Wisbrod says he’s been taking photos of himself with celebrities for decades.

New on the Story Stack

Links from our Sponsors

Popular Posts


Pat Kiernan's Facebook profile

Links

Favorites

U.S. Newspapers

International Newspapers

News